Informacje ogólne:
Długość odcinka: 11,3 km
System: Projektuj i Buduj
Wykonawca: Lider: MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A., Partner: MOTA-ENGIL ENGENHARIAE CONSTRUCAO S.A.,
Wartość Kontraktu: 260.903.266,70 PLN brutto
Numer umowy: GDDKiA O/WR I-2/PO/180/R/I-4/2013
Data podpisania Umowy: 26.01.2015
- Budowę drogi ekspresowej o długości ok. 11,3 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu.
- Budowę 2 węzłów drogowych: „Lubin Zachód” i „Lubin Południe”.
- Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową.
- Budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego.
- Budowę dróg (dojazdów) technologicznych.
- Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektówinżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp.
- Budowę 2 wiaduktów drogowych w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po 3 pasyruchu każda o maksymalnej długości 56 m.
- Budowę 3 przejść dla zwierząt wraz z przeprowadzeniem cieku wodnego pod drogą ekspresową.
- Budowę 3 przejazdów gospodarczych pod drogą ekspresową (w tym 1 pełniącego jednocześnie funkcjęprzejścia dla zwierząt).
- Budowę wiaduktu nad drogą ekspresową w ciągu drogi lokalnej.
- Budowę przepustów o funkcjach hydrologiczno-ekologicznych pod koroną dróg i pod zjazdami.
- Budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej i pozostałych dróg (rowówprzydrożnych, rowów szczelnych, kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających, osadników iseparatorów i innych).
- Przebudowę sieci melioracyjnych oraz oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych iodbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego.
- Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranówakustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, urządzeńoczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskownikiem).
-
Budowę uzbrojenia terenu oraz przebudowę uzbrojenia kolidującego z planowaną drogą w zakresie: oświetlenia, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowej, sieci gazowej, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających, kanalizacji sanitarnej, telekomunikacji oraz linii teletechnicznych.
- Likwidacja sieci ciepłowniczej
- Budowę kanalizacji teletechniczna dla potrzeb przyszłego systemu łączności i zarządzania ruchem.
- Stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg lokalnych – urządzeniaorganizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe.
- Organizację ruchu na czas wykonywania robót, w tym: zapewnienie dojazdu do wszystkich działeksąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Ogrodzenie drogi S-3 na całej jej długości.
- Rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją.
- Wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S-3.
- Wykonanie nasadzeń zieleni.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzedrozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg.
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi naczas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie prowadzenia robót, jak równieżw okresie usuwania wad.