Informacje ogólne:
Nazwa projektu unijnego: Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól – Legnica, odc. Kaźmierzów – Legnica
Nr projektu: POIS.03.01.00-00-0001/15
Data podpisania UoD: 29.09.2015
Wartość całkowita projektu: ( z ostatniego Aneksu do UoD) 1 826 108 047,77
Wartość dofinansowania UE: ( z ostatniego Aneksu do UoD ) 987 066 467,17
Długość odcinka: 14,400 km
ZAKRES ROBÓT
- odcinek drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej;
- węzły drogowe: Kaźmierzów w km 34+056,79, Polkowice w km 41+190,00, Lubin Północ w km 47+142,56;
- Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): przygotowanie terenu pod przyszłe MOP-y II i III kategorii, zlokalizowane w okolicach km 35+800 i km 44+250;
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii;
- drogi dojazdowe (obsługujące tereny przyległe do drogi ekspresowej), w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich przyszłej kategorii;
- w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – zaprojektowanie i budowa skrzyżowania dwupoziomowego, w sposób umożliwiający likwidację przejazdów znajdujących się w odległości 3 km z każdej strony wybudowanego skrzyżowania dwupoziomowego;
- w przypadku skrzyżowania drogi innej kategorii niż droga krajowa z linią kolejową – uwzględnienia w Projekcie Budowlanym i Projekcie Wykonawczym rozwiązań umożliwiających zaprojektowanie skrzyżowania dwupoziomowego w sposób umożliwiający likwidację przejazdów znajdujących się w odległości 3 km z każdej strony wybudowanego skrzyżowania dwupoziomowego;
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową, w tym uzgodnienie z ich zarządcami zakresu budowy lub przebudowy i ustalenie ich kategorii w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej;
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne;
- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno– naprowadzającym, zieleń;
- infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych, sieci ciepłowniczych i innych;
- sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego;
- oświetlenie drogowe;
- oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
- po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi dojazdowe i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę;
- dokonanie uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizowanie ww. zobowiązania;
- wznowienie/ustalenie granic projektowanego pasa drogowego i opracowanie szkicu przebiegu granic całego pasa drogowego;
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową uzgodnioną z zarządcami dróg publicznych w zakresie wywołanym budową drogi ekspresowej i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
System: Projektuj i Buduj
Data podpisania Umowy: 22.12.2014r.
Data przekazania Placu Budowy: 19.01.2015r.
Szacowany zakres zrealizowanych Robót: ok. 75%
Wykonawca Kontynuacji Robót: Lider: MOTA- ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. UL. OPOLSKA 110 31-323 KRAKÓW
Partnerzy: MASFALT SP. Z O.O. UL. STEFANA BRYŁA 4, 05-800 PRUSZKÓW, DROGOMEX SP. Z O.O.UL. STEFANA BRYŁA 4, 05-800 PRUSZKÓW
Wartość Kontraktu: 228.352.748,00 PLN brutto
Numer umowy: O.WR.D-3.2410.137.2019
Data podpisania Umowy: 20.11.2019r.
Data przekazania Placu Budowy: 27.11.2019r.
Kamienie Milowe:
KM nr 1 5 miesięcy od dnia podpisania umowy: 20.11.2019r.